Papierowe miasta - FILM





 

Reżyser: Jack Schreier
Scenariusz: Scott Neustadter, Michael H. Weber
Obsada: Nat Wolff - Quentin Jacobsen
              Cara Delevingne - Margo Roth Spiegelman 
              Austin Abrams - Ben Starling
              Justice Smith - Radar


Quentin Jacobsen od zawsze jest zakochany w swojej sąsiadce Margo Roth Spiegelman. Po wieloletniej przyjaźni, kiedy byli dziećmi ich drogi się rozeszły. Teraz, ku niezadowoleniu Q są dla siebie obcymi ludźmi. Wraz z zbliżającym się zakończeniem szkoły, chłopak zaczyna godzić się z tym, że ich relacje już nigdy się nie naprawią. Jednak niespodziewanie, jednej z nocy dziewczyna pojawia się w oknie jego pokoju, w stroju nindży i prosi o pomoc w zemście na swoim byłym chłopaku i ludzi, którzy ją zawiedli. Chłopak bez zastanowienia zgadza się. Tak rozpoczyna się najbardziej szalona noc jego życia. Po wszystkim ma nadzieję, na to, że jego stosunki z Margo ulegną zmianie. Niestety, po pewnym czasie okazuje się, że dziewczyna kolejny raz uciekła z domu. Quentin zauważa, że zostawiła ona po sobie wskazówki, które ma nadzieję, że zaprowadzą go do miejsca jej pobytu.




Po przeczytanej książce, niemal popędziłam do kina. Całe szczęście, że już wcześniej dowiedziałam się o tym, że film nie do końca, będzie oddawał treść książki, bo gdybym nie była na to przygotowana zapewne poczułabym niemały zawód, bo niektóre sceny zostały usunięte, ale za to pojawiły się nowe nawet bardziej interesujące i zabawne, to sprawiło, że chyba pierwszy raz w życiu nie byłam zła, z powodu tego, że twórcy filmu nie stworzyli wiernej ekranizacji.

Jednym z największych plusów filmu jest dobór obsady. Aktorzy nie wyglądają na co najmniej 20 lat starszych niż powinni wyglądać nastolatkowie, którzy kończą szkołę, a poza tym spisali się naprawdę wspaniale.
 



Czytałam parę recenzji, w których krytykowano grę aktorską Cary Delevingne (Margo). Moim zdaniem spisała się bardzo dobrze. Choć jest kluczową postacią w filmie, to występuje w zaledwie paru scenach, ale mimo to zauważyłam, że udało jej się zagrać tajemniczą i nieprzewidywalną Margo.Poza tym od samego początku nie wymagałam od niej zbyt wiele, bo doskonale zdawałam sobie sprawę z tego, że nie jest aktorką, ale modelką. (Możliwe, że się mylę)
Jeśli chodzi o odtwórce roli Quentina, to również nie mam do niego zbyt wielu zastrzeżeń. Udało mu się świetnie zagrać, sympatycznego chłopaka, który niespodziewanie odmienia swoje życie.
 




Reszta aktorów również poradziła sobie świetnie, ale definitywnie najlepszy był Austin Abrams, który zagrał jednego z przyjaciół Quentina - Bena. Momentami jego miny powalały mnie na łopatki. W większości scen z jego udziałem, wszyscy na sali kinowej wybuchali śmiechem.


Wracając do tych dodatkowych scen, które nie miały miejsca w książce, bardzo spodobały mi się, ponieważ sprawiły, że film nie skupiał się jedynie na Quentinie i Margo. Ukazał różne problemy z jakimi borykają się dorastający nastolatkowie i sprawił, że jeszcze bardziej zżyłam się z bohaterami drugoplanowymi.


Długo zastanawiałam się nad tym czy wolę film, czy jednak książkę. Mimo, że odrobinę się różnią to nie potrafię wybrać, bo książka ma swoje mocne strony, ale ekranizacja również. 

Ocena filmu:
9/10

 

_____________________________________________
Hej ;)
Tym razem przygotowałam dla was recenzję filmu, który oglądałam bardzo dawno temu. 
Jeśli chcecie dowiedzieć się co myślę na temat książki, to dajcie znać ;)

Jakie są wasze odczucia? Wolicie książkę, czy film?

3 komentarze :

  1. Nie czytałam książki, ani nie oglądałam filmu i w najbliższym czasie nie zamierzam :D Może kiedyś ^_^

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie czytałam jeszcze książki, ale postaram się to zmienić :)
    Zwiastun filmu zapowiada niezwykle ciekawą fabułę. Bardzo się cieszę, że zarówno film jak i książka dobrze wypadają :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny blog z recenzjami...W moim przypadku książka przeczytana, a film obejrzany jak dla mnie również 9/10
    http://kartotekakladys.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

K jak Książka © 2015. Wszelkie prawa zastrzeżone. Szablon stworzony z przez Blokotka