14 książek na walentynki



Z okazji Walentynek postanowiłam stworzyć post specjalny, w którym pojawi się 14 książek, które mogą was idealnie wprowadzić w nastrój tego święta. Wydaje mi się, że znalezienie takich, które skupiają się głównie na tematyce miłosnej, nie będzie trudnym zadaniem, ale to dopiero się okaże.

Kolejność jest całkowicie przypadkowa. Wszystko zależy od tego, która książka pierwsza przyjdzie mi na myśl.

1. Maybe Someday - Colleen Hoover

 
W "Maybe Someday" głównym wątkiem właśnie jest miłość, ale nie byle jaka, bo miłość do pasji jaką jest muzyka oraz bezinteresowna w stosunku do drugiego człowieka. Piękna opowieść o tym, że pierwsza miłość nie zawsze musi być tą ostatnią. Pojawia się tutaj również inne bardzo silne uczucie, a mianowicie przyjaźń. Z całego serca polecam. Niezwykle wzruszająca i chwytająca za serce.

2. Hopeless - Colleen Hoover 
 
Kolejna książka pani Hoover, jednak wydaje mi się, że bardziej popularna. Moim zdaniem jest odrobinę mniej oryginalna od swojej poprzedniczki. Mimo to również porusza bardzo ważne tematy oraz pokazuje, że miłości nie da się tak po prostu zniszczyć, czy zapomnieć.

3. Ostatnia Spowiedź - Nina Reichter 
  
Jedna z najbardziej dla mnie cennych książek. Nie dość, że styl pisania autorki powalił mnie na kolana, (Znajdziecie tutaj całe multum bardzo mądrych i pięknych cytatów o miłości) to poświęcenia i rozterki głównych bohaterów również dają wiele do myślenia. 

4. O krok za daleko - Abbi Glines
 
Książka o tym jak nienawiść i wzajemna niechęć bardzo szybko może przerodzić się w namiętność. Jednak największą tragedią dla głównych bohaterów jest wiadomość o tym, że ich miłość jest zakazana. Bardzo wciągająca pierwsza część serii. Niestety nie mogę tego powiedzieć o jej kontynuacji.

5. Jesienna miłość - Nicholas Sparks
   
Oczywiście ta lista nie byłaby pełna bez pojawienia się choćby jednej książki Nicholasa Sparksa. Choć tak na prawdę to film na podstawie tej powieści zdobył moje serce. Bardzo wzruszająca opowieść o miłości ludzi, którzy mogłoby się wydawać, że w ogóle do siebie nie pasują oraz o naprawieniu swojego życia.

6. Ostatnia piosenka - Nicholas Sparks
 
Jak szaleć, to szaleć. Jeśli chodzi o "Ostatnią piosenkę" to z kolei książka bardziej przypadła mi do gustu. Opowieść nie skupia się jedynie na parze głównych bohaterów, ale kontaktach z rodzicami, co zostało w bardzo ciekawy i piękny sposób opisane. 

7. Delirium - Lauren Oliver
  
Również dla fanów dysutopii coś się znalazło. Lena żyje w świecie, gdzie miłość jest uznawana za chorobę. Z utęsknieniem wyczekuje dnia, którego dostanie lek chroniący przed tą chorobą. Jednak niedługo przed tym poznaje Alexa i jej pogląd na dotychczasowe życie całkowicie się zmienia. 

8. Morze spokoju - Katja Millay

 
Przepiękna opowieść o chłopaku i dziewczynie, których w życiu spotkało bardzo wiele złego. Szybko dochodzą do wniosku, że są bratnimi duszami i doskonale się dogadują. Niby typowa książka z rodzaju YA, ale wyróżnia się na tle innych.

9. Utrata - Rachel van Dyken

 
Kiersten zmaga się ze wspomnieniami sprzed paru lat, jednak z pomocą przychodzi jej czarujący Weston. Książka pokazała mi, że należy cieszyć się z każdej chwili, ponieważ nie wiemy co nas czeka. Bardzo wzruszająca i momentami zabawna książka.

10. Eleonora i Park - Rainbow Rowell

 
Opowieść o pierwszej miłości z nadzwyczaj oryginalnymi bohaterami. Niestety jak dla mnie nie była ona jakoś bardzo przełomowa i nie trafiła prosto w moje serce, ale innym bardzo się spodobała, więc może to również coś dla was. 

11. Zostań, jeśli kochasz - Gayle Forman 
Mia ma wybór. Może wybudzić się ze śpiączki i żyć u boku swojego ukochanego lub umrzeć i dołączyć do swojej rodziny. Co prawda nie czytałam książki, ale oglądałam film, który bardzo przypadł mi do gustu. Na pewno nie jednemu z was ta historia zapadnie w pamięć. 

12. Wróć, jeśli pamiętasz - Gayle Forman


Nie wiem, czy ta książka powinna się tu pojawić, bo to kontynuacja losów bohaterki z "Zostań, jeśli kochasz", ale z kolei tą część przeczytałam, więc na sto procent mogę was zapewnić, że się nie zawiedziecie.
"Wróć, jeśli pamiętasz" jest prowadzona z perspektyw Adama co w dużej mierze zdecydowało o sukcesie książki. 

13. Ten jeden dzień - Gayle Furman 
Historia z fenomenalnym Paryżem w tle. Choć miłość gra tutaj główne skrzypce, to sens tej książki jest o wiele bardziej złożony i głęboki. Serdecznie polecam, tym bardziej na walentynki. 

14. Zmierzch - Stephenie Mayer
Nie rozumiem dlaczego dopiero teraz przypomniało mi się o tej książce. W końcu nie ma nic bardziej romantycznego niż miłość zwykłej dziewczyny do niezwykłego chłopaka!


_____________________________________________
Niestety to nie są wszystkie książki o miłości, które chciałabym wam polecić. Po pierwsze pisanie posta ze wszystkimi lekturami zajęłoby mi chyba wieczność, a poza tym zapomniałam hasła do mojego starego konta na lubimyczytać.pl, dlatego niektóre tytuły wypadły mi z głowy.

Życzę wam udanych walentynek, pamiętajcie, że nawet jeśli nie macie drugiej połówki, to zawsze można przyjemnie spędzić ten dzień z przyjaciółmi ;)

Może skusicie się na stworzenie swojej walentynkowej listy? Jestem bardzo ciekawa co by się na niej znalazło ;)

Wiem, że posty miały się pojawiać co niedzielę, ale wolę go opublikować dzisiaj, bo idę na studniówkę i prawdopodobnie jutro będę cały dzień spać :D

xx
Książkoholiczka 

2 komentarze :

  1. Świetne zestawienie :)
    I nawet znalazła się moja ukochana książka na Twojej liście - "Morze spokoju" :)
    Na razie planuję zabrać się za "Ten jeden dzień" :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Chciałabym przeczytać Utratę ;)

    OdpowiedzUsuń

K jak Książka © 2015. Wszelkie prawa zastrzeżone. Szablon stworzony z przez Blokotka